Kerstdates

JanaB 22 oktober 2024
"Twaalf dates voor kerst" is een heerlijk luchtig boek waarvan me meteen de layout opviel: elk hoofdstuk begint met een feestelijk vormgegeven pagina, helemaal in kerstsfeer. De hoofdstukken waarin de personages 'on air' zijn op de radio, zijn ook op een speelse en creatieve manier vormgegeven.

De korte hoofdstukken zorgen ervoor dat het tempo er goed in blijft. Ondanks het boek niet mijn gebruikelijke genre is, zat ik vrijwel direct in het verhaal.

Het verhaal draait om Millie en Marcus, twee collega's die voor de radio werken en jaarlijks rond de kerstperiode een actie doen voor het goede doel. Dit jaar komt het radioteam met een nieuw idee: omdat Millie heeft laten vallen dat ze niet zoveel met Kerst heeft, sturen ze haar samen met Marcus op twaalf kerstdates. Het doel is om geld in te zamelen, maar het is al snel duidelijk dat er meer opbloeit tussen de twee.

Hoewel het verhaal niet verrast door onverwachte wendingen, is het zeker een fijn boek om te lezen, vooral voor liefhebbers van romantische komedies in een kerstsetting. De chemie tussen Marcus en Millie en de kerstsfeer maken het een hartverwarmend boek dat perfect is voor tijdens de feestdagen.

Meer recensies van JanaB