Opperduitsland

Jane 22 september 2019
Het boek verteld het verhaal van Victor, een investeringsbankier. Hij leeft in grote rijkdom, maar vindt ondertussen zijn leven ook absurd. Op een dag schrijft hij een manifest, waar dit uiteindelijk toe leid weet hij op dat moment nog niet. Het boek schijnt een hype te zijn in Duitsland, maar ik zie dit niet zo. Dit heeft meer te maken met dat ik het onderwerp zelf persoonlijk niet zo interessant vind dan dat het boek zelf niet goed geschreven is. Er zaten een aantal interessante stukken in, maar over algemeen was dit boek niet voor mij geschreven. Het woordgebruik en de lengte van zinnen zorgde er regelmatig voor dat ik aan het eind van een zin niet meer wist waar het begin van de zin nou eigenlijk over ging. Toch kan het zo maar zijn dat ik het over een aantal jaar weer oppak in de hoop het anders te waarderen.

Meer recensies van Jane