geweldig en grappig

Janine D'Augusta-Merema 27 april 2023 Auteur
Andrea Vitali is een meester verteller. Op subtiele wijze leer je wie er in dit boek de held is en wie de schurk. Het is een heel grappig verhaal wat zich afspeelt in 1931 in Italië en gaat over burgemeesters van dorpjes rondom het Comomeer die met elkaar ruziën over wie het eerste vliegveld mag gaan bouwen. Leuker eigenlijk nog is om te lezen wat er ondertussen gebeurt, namelijk wat de dochter van een van de burgemeesters uitspookt. Het is eigenlijk jammer dat er niet zoveel boeken van Andrea Vitali naar het Nederlands zijn vertaald. Zijn schrijfstijl is ongekend en voor mij is dit qua schrijfstijl nog steeds een van de beste boeken die ik ooit heb gelezen.

Meer recensies van Janine D'Augusta-Merema