Oppervlakkig

Janka Möhlmann 05 augustus 2023
Thuis Kerst vieren? Dat heeft Richard Brockwell, jongste zoon van de meest vooraanstaande familie van Ivy Hill, al jaren niet gedaan. Maar dit jaar moet hij wel. Zijn moeder heeft aangekondigd zijn toelage stop te zetten als hij de feestdagen niet thuis doorbrengt. En dus komt Richard eindelijk terug naar Ivy Hill, vastbesloten om zo snel mogelijke gelijk weer in een koets terug naar Londen te zitten.

Maar Kerst in het idyllische dorpje brengt de nodige verrassingen met zich mee, waaronder een ontmoeting met de jongedame Arabella Awdry. Richard kent haar nog wel van vroeger, maar ze blijkt veel charmanter te zijn dan hij zich herinnerde.... en ze wil niets met hem te maken hebben. Of heeft de kersttijd in sfeervol Ivy Hill misschien toch een verrassing voor Richard in petto?

Ik vond het verhaal oppervlakkig. Dit kwam doordat er korte stukjes per hoofdstuk was. Het was niet uitgebreid. Ik kwam niet in het verhaal. Soms was het tenenkrommend. Halverwege het boek ben ik gestopt met verder lezen.

Meer recensies van Janka Möhlmann