Een genot om te lezen!

Janneke Bouwman 09 oktober 2024
Wat een heerlijk boek is dit! Ik heb genoten van de perikelen van de vier vrienden, bewoners van een luxe bejaardentehuis, die als tijdverdrijf elke donderdag een oude moordzaak onderzoeken. Gewoon voor de lol, kijken of ze cold cases kunnen oplossen puur door er samen over te praten en bewijzen door te nemen.
Tot er in hun eigen omgeving een moord plaatsvindt, dan wordt het wel even spannender. Het groepje wordt aangevoerd door Elizabeth, die vroeger iets in de Geheime Dienst heeft gedaan. Door toespelingen weet je wel dat zij veel in haar mars heeft gehad en dat ze nog steeds van wanten weet. De overige leden, Joyce, Ibrahim en Ron, hebben hun eigen achtergrond en gaandeweg wordt steeds duidelijker welke rol ieder speelt in het geheel.
Met een vlotte pen neemt Osman de lezer mee door het verhaal. De perspectiefwisseling maakt er een aangename leeservaring van, hoewel het door de grote hoeveelheid personages en de verwikkelingen wel goed opletten blijft hoe de diverse lijntjes met elkaar te maken hebben.
Op het eind maakt de auteur er met een mooie draai in de plot een goed afgerond geheel van en maakt hij nieuwsgierig naar verdere avonturen van het drieste viertal.
Een genot om te lezen!

Meer recensies van Janneke Bouwman