Weer een leuk tussendoortje

Janneke Bouwman 05 oktober 2024
Deze serie blijft leuk om te lezen, hoewel dit vierde deel naar mijn smaak meer dreef op routine en minder op inhoud - zeker in vergelijking met de eerste boeken. Waren bij de eerste boeken het klooster en haar bewoners onderwerp van de spanning, nu breidt de misdaad zich uit naar andere delen van het dorp.
De ontwikkeling van de karakters is niet echt aanwezig, maar we maken wel kennis met de broer van Zuster Isabella en lezen de interactie tussen de twee. Het slot is ietwat afgeraffeld maar past verder wel in deze leuke cosy crime serie. Benieuwd overigens hoe het verder gaat met de relatie tussen gemeenteraad en klooster nu Zuster Isabella kans heeft gezien de hele marktkraampopulatie achter een staking te krijgen nu de gemeente - en dan met name de burgemeester - een forse verhoging van de marktprijs heeft doorgevoerd. Gaan we hier nog meer over horen?

Meer recensies van Janneke Bouwman