Goed opgebouwd verhaal

Janneke Bouwman 27 september 2024
Kit en Grace worden gevraagd om onderzoek te doen naar de verdwijning van Jody, de verloofde van Patrick. Zij is een jaar geleden zonder een spoor achter te laten verdwenen, nadat er een drugs in haar locker op de universiteit zijn gevonden. Maar ze gebruikte niet, dus waar kwamen die drugs vandaan? De universiteit schorste haar zonder pardon en kort daarna verdween Jody helemaal. Patrick wil alsnog proberen te achterhalen wat er is gebeurd.

Kit Hartley is in dit boek meer ontwikkeld tot privé-detective en er is een kleinere rol voor de entourage om haar heen dan in de eerste drie delen. Uitzondering is haar jonge vriendin Grace, die een prominente rol in het geheel heeft. Kit en Grace doen er alles aan om nieuwe sporen te vinden, sporen die de politie een jaar geleden over het hoofd heeft gezien. En dat lukt hen ook maar zoeken ze in de goede richting?

Een open einde is een goed opgebouwd verhaal met een onverwachte ontknoping. Als luisterboek vond ik het iets minder geslaagd omdat ik niet zo gecharmeerd was van de stem en de intonaties van de vertelster. Maar dat is zeer persoonlijk, realiseer ik me. Wanneer ik de rest van de serie ga lezen, zal ik waarschijnlijk het boek of het e-book lezen.

Meer recensies van Janneke Bouwman