Voorlopig einde aan de zaken van Cas Wulffers?

Janneke Bouwman 09 juli 2024
In dit (voorlopig?) laatste deel in de serie rond politiepastor Cas Wulffers heeft hij een actuele zaak te pakken. Een geliefde jongerenwerker wordt vermoord en bij zijn lijkt wordt de vermoedelijke dader, de van Marokkaanse afkomst zijnde Anuar, aangetroffen. Hij is totaal lethargisch en zwijgt in alle talen. Wanneer hij op een gegeven moment tot zijn positieven komt, door de komst van zijn imam, bekent hij vlot schuldig te zijn aan de moord. Wanneer Cas daar echter niets van geloofd gaat hij verder spitten.

Het boek is behoorlijk actueel met tegenstellingen tussen autochtoon en allochtoon en de spanningen die daarmee gepaard gaan. Wat is de achtergrond van de moord? Is het een racistisch motief of spelen er andere belangen? Het duurt heel lang voordat Wulffers en zijn team enige klaarheid kunnen brengen en intussen staat Amsterdam in brand. Het luisterboek wordt heel expressief verteld door Roel Fooij (prachtige stem heeft die man), wat het verhaal nog meer tot leven doet komen. Meer denk ik dan wanneer je het verhaal sec leest.
Wat mij betreft had de serie nog wel even door mogen gaan......

Meer recensies van Janneke Bouwman