Uitbarsting.

Bedankt Harper Collins voor het lezen en recenseren van Uitbarsting.

*Michael Crichton en James Patterson zijn twee van de best verkopende auteurs.
Van James Patterson heb ik veel boeken gelezen.
De Alex Cross serie en The Women's Murder Club reeks heb ik beide verslonden.
Van Michael Crichton, overleden in 2008, had ik nog niet eerder een boek gelezen.
Crichton is bekend van o.a. Jurassic Park.
Michael Crichton was al lang bezig met een manuscript over een vulkaanuitbarsting op Hawai.
Na zijn overlijden heeft zijn weduwe het manuscript en zijn aantekeningen bewaard.
Tot dat ze de juiste auteur gevonden had om het mee te voltooien en dat werd James Patterson.

De cover van het boek valt meteen op: de felle kleuren van de vulkaan in combinatie met het zwart, daar kun je niet omheen.

Waar het verhaal over gaat:
*Uitbarsting is een spannende thriller en speelt zich af op Hawai.
Binnen korte tijd staat daar een vulkaan op uitbarsten. De Mauna Loa.
De uitbarsting staat op het punt om een deel van Hawai te vernietigen.
Een geheim dat al decennialang door het leger wordt bewaard, blijkt nog destructiever dan de vulkaan zelf.
Vele levens staan op het spel.
Het is nu aan een groep mensen om het eiland en de rest van de wereld te redden.
Een van die mensen is John MacGregor.
John, 36 jaar en volleerd surfer geeft les aan jongeren en op een middag horen ze flink gerommel en voelen de grond onder hun voeten beven.
John, (Mac), is wetenschappelijk directeur van het Hawaiian Volcano Observatory en geeft een persconferentie over de naderende uitbarsting van de vulkaan.
MacGregor wordt naar de militaire basis van Hawai gehaald en daar wordt de ernst van de situatie pas echt duidelijk.
Een spannende race tegen de klok: letterlijk, want er wordt in het boek in uren afgeteld naar het moment van uitbarsten.

Ik moest echt even in het verhaal komen maar na een aantal hoofdstukken wilde ik niet meer stoppen.
De korte hoofdstukken lezen niet moeilijk en de prettige schrijfstijl is voor mij wederom een bevestiging waarom ik een Patterson liefhebber ben.
Spannend en intrigerend, personages worden goed omschreven.
Veel wijzer geworden over Hawai, vulkanen en hun werking.
Een explosieve leeservaring!
En een heel bijzondere samenwerking.

Meer recensies van boek.koffie.bloem