Voor wie tegen een stootje kan!

Je@net 19 oktober 2024
Ashland – Karin Thomas

In het Amerikaanse stadje Ashland kent iedereen elkaar. De inwoners zijn nuchtere, hardwerkende mensen, die geloven in wat ze zien en kunnen verklaren. Maar wanneer een sneeuwstorm Ashland afsluit van de buitenwereld, duikt er iets duisters op in de stad. Iets onverklaarbaars, misschien zelfs iets wat niet menselijk is.
Ashland verandert al snel in een stad van angst wanneer verschillende mensen kort na elkaar sterven in mysterieuze omstandigheden. Is de dader een van de lokale bewoners? Of is er echt iets sinisters aan de hand?
Dode na dode neemt de angst toe, tot Ashland verandert in een plek waar niemand zich nog veilig voelt. Net zoals het kwade dit het liefste heeft.

‘Voel jij dat sfeertje niet om je heen? Iets benauwends, maar wat je niet kan verklaren. Het is doodstil.’

En precies dat sfeertje zie je al aan de cover en voel je vanaf de eerste bladzijde van Ashland.

De schrijfstijl van de auteur is prettig en beeldend. De hoofdstukken zijn kort en dit alles zorgt er voor dat het verhaal vlot wegleest.

Door het wisselende perspectief kijk je beurtelings mee met alle personages. Als vier tieners op onderzoek uit gaan, krijg je zo beetje bij beetje een steeds completer beeld van wat er nu precies gebeurt én heel lang geleden al gebeurd is in het stadje Ashland. En dat is niet niks…je moet wel tegen een stootje kunnen als je dit verhaal gaat lezen. Maar als je houdt van horror en bovennatuurlijke verhalen, dan is dit echt een boek voor jou.

Nu ben ik sowieso al geen liefhebber van sneeuw, maar na het lezen van dit boek kijk ik al helemaal niet meer uit naar de eerste sneeuwvlokken van dit jaar!

Zin in een spooky verhaal om in de aanloop naar Halloween te lezen? Dan is dit een absolute aanrader!

4 ★

Bedankt uitgeverij Hamley Books voor dit recensieboek.

Meer recensies van Je@net