Een klein boekje met een grootse inhoud, warm en liefdevol!

Je@net 13 oktober 2024
Dag zon, weet jij waarom ik op deze wereld ben? – Isabel van Duijne

De kleine ezel verveelt zich en vraagt zich af waarom hij eigenlijk op deze wereld is. Zodra de zon opkomt gaat hij met zijn vraag op pad... ‘Dag zon, weet jij misschien waarom ik op deze wereld ben?’ Hij vraagt het aan de wind en aan alle dieren die hij op zijn reis tegenkomt. De olifant weet het niet en de hazen vinden het maar een vreemde vraag. Toch zijn alle dieren bereid om de kleine ezel te helpen en geven een antwoord dat bij hen past. Op de terugweg ontmoet de kleine ezel een ezelin. Als ze in de avond samen de sterrenhemel bewonderen, vindt de kleine ezel zijn eigen antwoord…

Dag zon, weet jij waarom ik op deze wereld ben? is een klein boekje met een grootse inhoud. De kleine ezel die op pad gaat met zijn vraag en het antwoord toch eigenlijk zo dichtbij huis vindt.

De prachtige illustraties in warme pasteltinten passen mooi bij de tekst en maken het gezamenlijk tot een liefdevol geheel.

Het verhaaltje sluit af met een tekenspel waarbij kinderen op heel eenvoudige wijze leren hoe ze zelf een leuk ezeltje kunnen tekenen. Dit zorgt niet alleen voor nog meer plezier, maar levert ook een bijdrage aan de fijne motoriek en het voorbereidend schrijven.

Hoe ouder het kind, hoe dieper je samen in kunt gaan op het verhaal. Daarvoor kun je gebruik maken van de vragen op de laatste bladzijde.

Dag zon, weet jij waarom ik op deze wereld ben? is een warm en liefdevol verhaaltje om samen te lezen met kinderen vanaf ongeveer 4 jaar.

4 ★

Bedankt Isabel voor dit recensieboek in ruil voor mijn eerlijke mening!

Meer recensies van Je@net