Een must-have voor de echte thrillerliefhebber!

Je@net 07 juli 2024
De beste vriend – Chris Carter

Na een bizar auto-ongeluk op het platteland van Wyoming doet de politie een gruwelijke vondst in een kofferbak. De bestuurder zwijgt in alle talen, totdat hij uiteindelijk één naam noemt: die van Robert Hunter.
De zaak wordt overgedragen aan de FBI, die de hulp inroept van rechercheur Robert Hunter. Wanneer Hunter de verdachte verhoort, komen er al snel geheimen boven water. Langzaam maar zeker wordt de ware identiteit van een meedogenloze moordenaar onthuld, iemand die zo ongrijpbaar is dat niemand ook maar enig idee had dat hij bestond. Tot nu…

De beste vriend is het zesde deel in de Robert Hunter-serie en je zou het zonder problemen los kunnen lezen. Maar niet doen, hoor…deze serie is echt zo gaaf, die wil je gewoon in z’n geheel lezen.

Vanaf het eerste boek ben ik al fan van Chris Carter en dat is met dit boek niet veranderd. De fijne schrijfstijl en de korte hoofdstukken, die veelal eindigen met een kleine cliffhanger, zorgen ervoor dat het ook nu weer bijna niet mogelijk is om dit boek aan de kant te leggen.

Het tempo ligt hoog, de sfeer is soms beklemmend, dan weer angstaanjagend en je moet gewoonweg door blijven lezen of je nou wilt of niet. In een geweldig goed uitgewerkt kat-en-muisspel leer je Robert Hunter deze keer echt kennen en wordt hij meer dan alleen het genie dat leeft voor zijn werk.

En zoals het hoort in een boek over een seriemoordenaar, is dit boek zeker niet geschikt voor tere zieltjes of mensen met een zwakke maag. Daarentegen is De beste vriend absoluut een must-have voor de echte thrillerliefhebber!

5 ★

Bedankt HarperCollins voor dit recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Je@net