Boeken zorgen voor verbinding!

Je@net 15 oktober 2024
De minibieb – Tessa Bickers

Drie jaar geleden overleed haar beste vriendin, en sindsdien staat Erins leven stil. Dan zet ze per ongeluk haar favoriete boek, een oude paperback vol aantekeningen, in de minibieb om de hoek, en opeens verandert alles.
Wanneer James een met notities gevuld boek in de minibieb vindt, is dat het begin van een gesprek dat zijn leven verandert. Hij schrijft terug, en nodigt uit verder te praten in de marges van zíjn favoriete boek.
Voor ze het weten, betekent hun conversatie-in-boeken meer voor Erin en James dan ze ooit hadden kunnen denken. Maar hoe zal Erin reageren als ze ontdekt dat haar nieuwe penvriend de persoon is die jaren geleden haar leven heeft verwoest?

Een boek over boeken en dan speciaal de boeken in een minibieb! Ja, dan heb je me natuurlijk!

De knalrode cover met minibieb, geflankeerd door een lezende man rechts en een lezende vrouw links, springt meteen in het oog en maakt samen met de achterflap al erg nieuwsgierig. Redenen te over om snel aan dit boek te beginnen!

De schrijfstijl van Tessa Bickers is erg prettig en met vlotte pen vertelt ze het verhaal wisselend vanuit Erin en James. Ooit dikke vrienden samen met Bonnie, een vriendschap die nogal bruusk geëindigd is. Alle personages zijn herkenbaar en geloofwaardig, met goede en minder goede eigenschappen.

De boekenliefhebber zal smullen van elk specifiek detail van de bekende boeken die over en weer gaan tussen Erin en James en kort besproken worden

De minibieb is een hartverwarmend, ontroerend en met humor geschreven verhaal over vriendschap, verlies, familie, pesten, liefde en tweede kansen. Hier zorgen boeken voor verbinding en daarmee is De minibieb een echte aanrader voor de boekenliefhebber!

4 ★

Bedankt uitgeverij De Fontein voor dit recensieboek in ruil voor mijn eerlijke mening!

Meer recensies van Je@net