Eigentijds en herkenbaar!

Je@net 13 oktober 2024
Geef me een teken – Michon Vonk

Pippa runt een succesvol influencerbureau. Ze werkt hard, heeft een mooi appartement en lieve vriendinnen. Toch voelt ze zich onrustig, alsof ze haar leven op de automatische piloot leeft. Zeker nadat haar vorige relatie op een hele vervelende manier is geëindigd.
Wanneer Pippa wordt uitgenodigd voor een spirituele retraite, neemt ze de uitnodiging aan. Haar vriendinnen zijn verbaasd. Mediteren, stiltewandelingen en yoga zijn toch niets voor de nuchtere Pippa, die zo van zekerheid en controle houdt?
Maar deze zomer heeft het universum een heel ander pad in gedachten voor Pippa. Ze gaat op een magische zoektocht en komt niet alleen zichzelf, maar ook chef-kok Joris tegen.

Geef me een teken is een debuut feelgood novelle van Michon Voncken en het eerste deel van de trilogie Cappuccino Club.

De leuke, hippe cover trok meteen mijn aandacht en na het lezen van de synopsis was ik dan ook erg nieuwsgierig naar dit debuut

De schrijfstijl is prettig en humoristisch en dat zorgt er samen met de korte hoofdstukken voor dat het verhaal lekker vlot weg leest. De personages zijn eigentijds en herkenbaar. Van de drie vriendinnen draait het hier vooral om Pippa, een nuchtere, hard werkende jonge vrouw die veel van zichzelf vraagt. Een spirituele retraite is het begin van haar zoektocht naar zichzelf en kent verrassende wendingen.

Dit korte verhaal zorgt voor veel leesplezier en maakt nieuwsgierig naar het vervolg. Daarin komen we vast meer te weten over Hanne en Bo, de vriendinnen van Pippa. Ik kijk er in elk geval naar uit.

4 ★

Bedankt Michon en De Verhalenfabriek voor dit recensieboek in ruil voor mijn eerlijke mening!

Meer recensies van Je@net