Een mooi slot van een magische serie!

Je@net 12 februari 2024
Het geheim van Mermindusa – Thomas Taylor

Het is winter in Owee aan Zee. Sebastiaan Aals, aartsvijand van Herbie en Violet, is op vrije voeten. Het stadje wordt overspoeld door mensen die het mysterie van de lang verloren gewaande partner van de malamander willen oplossen. Herbie en Violet beleven een angstaanjagende ontmoeting diep onder grond. Ontrafelen de vrienden het grootste geheim van Owee aan Zee?

De kleurrijke cover ziet er vrolijk uit, maar geeft ook al aan dat er weer een spannend avontuur wacht als je besluit dit verhaal gaat lezen. De klauwen van een onderzees monster komen immers gevaarlijk dicht bij de boot waar Herbie en Violet op varen. Hopelijk loopt dit laatste avontuur van ons tweetal dan ook goed af!

Voor de lezers die Owee aan Zee nog niet zo goed kennen is de plattegrond waar het boek mee begint erg handig, maar ook als je er wel goed bekend bent is het leuk om af en toe even terug te bladeren en er een kijkje te nemen. De kleine illustraties aan het begin en eind van elk hoofdstuk maken het verder af.

Het verhaal begint al meteen weer heerlijk spannend en van het begin af aan wordt je door de auteur meegenomen in de magische wereld van Owee aan Zee met zijn talloze legendes. Alle bekende personages, met ieder een eigen goed omschreven persoonlijke karakter, komen voorbij en voor de trouwe lezers is dit nieuwe avontuur dan ook een feest van herkenning.

De schrijfstijl is prettig en het verhaal lekker spannend. Regelmatig zat ik op het puntje van mijn stoel, al werd het gelukkig nergens zó spannend dat de jonge lezer er ’s nachts niet van zal kunnen slapen.

En met Het geheim van Meermindusa komt er een eind aan een geweldig leuke serie met originele personages, magische mysteries en onverwoestbare vriendschappen.

De Owee aan Zee-serie is een absolute aanrader voor lezers vanaf ongeveer 9 jaar.

5 ★

Meer recensies van Je@net