Een mooi begin van een nieuwe fantasy serie!

Je@net 12 oktober 2024
Het kristal van Ahe’a – Janine Keijser

Muna, dochter van het stamhoofd, gaat op een (innerlijke) reis door eeuwenoude sparrenbossen en mystieke landschappen. Met hulp van de sylfen, nimfen en de Adelaar God zal zij de test moeten doorstaan die het Kristal haar oplegt. Maar Muna wordt belast door haar verleden en niet alles is wat het lijkt... Wie is het mysterieuze wezen dat in haar dromen verschijnt? En waarheen zal haar pad leiden?

Ik ken Janine Keijser van haar spannende ecothrillers en ik was dan ook heel nieuwsgierig toen ik hoorde dat ze met een kort fantasy verhaal bezig was. Nadat ik de prachtige cover had gezien en de synopsis had gelezen, wist ik meteen dat ik dit verhaal heel graag wilde lezen.

Ook in Het kristal van Ahe’a is de schrijfstijl van Janine beeldend en levendig. Je ziet de prachtige omgeving waarin Muna zich bevindt helemaal voor je en het lukt de auteur om je helemaal mee te nemen met de reis van Muna.

Net als in haar ecothrillers speelt de liefde voor de natuur en het dierenrijk ook hier een grote rol. Maar waar daar de dreiging hoog is, is de sfeer in Het kristal van Ahe’a warm en liefdevol.

En wat een mooi personage heeft Janine met Muna neergezet. Met de zoektocht waarin dit meisje haar eigen weg gaat om uiteindelijk als een sterke jonge vrouw haar bestemming te vinden, kent dit korte verhaal daarin toch een mooie opbouw.

Het kristal van Ahe’a is een mooi, fantasierijk en meeslepend verhaal over persoonlijke groei, heling, spiritualiteit en innerlijk vertrouwen. Een goed begin van deze nieuwe fantasy serie!

4 ★

Bedankt Janine voor dit recensieboek in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Je@net