Hartverwarmend met een lach en een traan!

Je@net 11 oktober 2024
Het laatste lijstje van Mabel Beautmont – Laura Pearson

Mabel Beaumonts man Arthur hield van lijstjes en briefjes. Hij liet ze overal voor haar achter. Maar nu is hij er niet meer. Hij stierf: kalm, voorzichtig, zonder ophef. Maar hij heeft haar toch nog een briefje achtergelaten: 'Vind D'.
Mabel weet precies wat het betekent. Ze moet haar vroegere beste vriendin Dot opsporen, die ze niet meer heeft gezien sinds die noodlottige dag meer dan zestig jaar geleden.
Het lijkt onmogelijk. Ze weet niet eens of Dot nog leeft. Bovendien lijkt iedereen met wie Mabel praat eerst hulp nodig te hebben, met vermiste echtgenoten, dochters, ouders. Mabel maakt een lijstje en merkt dat deze alleen maar langer wordt. Maar haar lijstje draait niet alleen om het vinden van haar oude vriendin. En als ze de geheimen van haar verleden kan toegeven, kan ze misschien zelfs weer het geluk vinden.

Na het zien van de prachtige cover en het lezen van de achterflap wist ik meteen dat ik dit boek graag wilde lezen. Het is mijn eerste kennismaking met Laura Pearson, maar hopelijk niet de laatste!

In een fijne, warme schrijfstijl en een rustig tempo maken we kennis met de personages. De auteur neemt je met gewone alledaagse gebeurtenissen mee in het leven van Mabel en de mensen die ze na het overlijden van haar man Arthur leert kennen, Julie, Kirsty, Patty en Erin. De vrouwen worden langzamerhand vriendinnen en Mabel, die eigenlijk geen zin had om iets te veranderen in haar leven en het liefst thuis zit, krijgt door deze contacten weer nieuwe levenslust. Ze doet er alles aan om haar vriendinnen gelukkig te maken. Dit zorgt voor allerlei goed bedoelde, maar ook vreselijk gênante situaties.

Al lezend kom je steeds iets meer over het verleden van Mabel te weten en ga je haar ook steeds beter begrijpen. Langzaamaan komt haar grote geheim aan het licht en durft Mabel zelf ook op zoek te gaan naar haar geluk.

Het laatste lijstje van Mabel Beaumont is een hartverwarmend en ontroerend verhaal met mooie levensthema’s, oa liefde, rouw, vriendschap en tweede kansen. Een verhaal dat je leest met een lach en een traan.

4,5 ★

Bedankt uitgeverij Boldwood Books voor dit recensieboek in ruil voor mijn eerlijke mening!

Meer recensies van Je@net