Fijne thriller!

Je@net 09 september 2024
Koel water – Julienne Brouwers

Na een spetterend werkfeest wordt Hugo, de charismatische leider van een vastgoedkantoor en stiekeme minnaar van Louise, levenloos aangetroffen in zijn bed. Terwijl de schok van zijn plotselinge dood nog natrilt, ontdekt Louise al snel dat achter Hugo’s perfecte façade een duistere wereld schuilt.

Rechercheur Amber wordt op de zaak gezet en ontrafelt een web van bedrog en corruptie – Hugo blijkt meer vijanden te hebben dan iemand ooit had kunnen vermoeden. In een race tegen de klok moet Amber de confrontatie aangaan met mensen, die alles te verliezen hebben.

Ook Louise is vastbesloten de waarheid rondom de dood van haar minnaar te achterhalen. Zelfs als dit betekent dat ze wordt meegesleurd in een gevaarlijke draaikolk, waarbij haar eigen leven op het spel staat.

De mooie cover met opvallende titel in rode letters maakt samen met de achterflap al nieuwsgierig. De vorige thrillers van Julienne (Jeugdzonde, Dubbel bedrog en Ziek van jou) heb ik met plezier gelezen, dus de verwachting was hoog!

Door de vlotte en beeldende schrijfstijl leest het verhaal erg prettig. De hoofdstukken zijn kort en eindigen veelal met een kleine cliffhanger, het maakt nieuwsgierig en zorgt ervoor dat je telkens door blijft lezen. Ook het wisselende perspectief, vanuit Amber en Louise, draagt daar aan bij.

De personages zijn goed uitgewerkt en geloofwaardig. Vooral Amber en Louise leer je goed kennen. Twee interessante personages, allebei gedreven en vastbesloten om achter de waarheid te komen. Louise kwam af en toe wat naïef en onbezonnen op me over, terwijl Amber me positief verraste. John zou ik graag nog wat beter leren kennen.

Vanaf het eerste hoofdstuk voel je een beklemmende sfeer en onderhuidse spanning, dit wordt goed opgebouwd gedurende het verhaal. Er zit voldoende vaart in, er zijn diverse ontwikkelingen en leuke plotwendingen. Gaandeweg het verhaal kreeg ik al wel een idee van de dader, maar toch wist de ontknoping me deels te verrassen!

Deel twee is in wording en wordt in 2025 verwacht. Ik kijk ernaar uit om meer te lezen over forensisch rechercheur Amber de Witt en haar collega van de tactische recherche John van Heeswijk.

4 ★

Bedankt Julienne voor dit recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Je@net