Een rampzalige vakantie!

Je@net 09 juli 2024
Neergestort – Nathan Luff

Jakob denkt dat met zijn familie op vakantie gaan de beste oplossing is om een gênante situatie op school te ontvluchten. Maar hij was even vergeten dat zijn gierige vader en zijn veel te luide moeder altijd voor nog meer beschamende situaties zorgen. En dan gaat Jodie, het raarste meisje van de klas, opeens ook mee! Slechter kan het niet worden denkt Jakob, maar hij weet nog niet wat hem te wachten staat op deze rampzalige vakantie!

De zomervakantie komt eraan en we weten allemaal hoe belangrijk het voor jonge kinderen is om ook tijdens de vakantie te blijven lezen. Maar we weten ook dat veel kinderen overal zin in hebben, behálve in het lezen van een boek. Dan is dit eerste deel van de supergrappige vakantieserie ‘Rampzalige vakantie’ de perfecte aanrader.

De vrolijke kleurrijke cover trekt meteen de aandacht en de achterflap zorgt al voor de eerste brede glimlach.

De schrijfstijl is vlot en humoristisch en het verhaal laat zich dan ook prettig lezen. Sommige woorden zijn dikgedrukt en /of vergroot, wat aangeeft op welke woorden de nadruk gelegd kan worden of welke woorden juist nog wat verduidelijking nodig hebben

Door de vele hilarische gebeurtenissen is dit niet alleen een erg leuk verhaal voor kinderen om zelf te lezen, maar ook erg geschikt om voor te lezen of samen beurtelings een bladzijde te lezen.

De grappige zwart/wit illustraties van Chris Kennett passen goed bij het verhaal en zijn een aanvulling op de tekst.

Neergestort is een grappig verhaal voor kinderen om zelf te lezen vanaf ongeveer 8/9 jaar en voor te lezen vanaf ongeveer 7 jaar.

3,5/4 ★

Bedankt uitgeverij Uitgeverij De Fontein voor dit recensieboek in ruil voor mijn eerlijke mening!

Meer recensies van Je@net