Een warm en liefdevol verhaal met een mooie boodschap!

Je@net 25 oktober 2024
Ravi en de rode panda – Isabelle D’Hont

Ravi weet precies wat hij wil: een rode panda. Die zien er zo lief uit, vindt hij. Maar een rode panda is geen huisdier volgens tante Dina. Toch gaat Ravi op zoek. Wanneer Ravi aan de rand van het woud een gewonde rode panda vindt, besluit hij voor zijn nieuwe vriend te zorgen en hem in huis te houden. Maar wil het dier dat wel?

Hoe leuk is het als één van onze eigen bookstagrammers een boek schrijft! Isabelle D’Hont deed het! En niet zomaar een boek, een super leuk prentenboek waar zeker weten heel veel kinderen plezier aan gaan beleven.

Toen ik het boek voor het eerst in handen had, viel ik als een blok voor de prachtige cover, de schitterende illustraties die het verhaal zo mooi ondersteunen én natuurlijk het schattige jongetje Ravi, wat een leukerd!

Het onderwerp spreekt sowieso aan, een eigen huisdier en welk kind wil dat nou niet! Ravi zorgt altijd super goed voor al zijn knuffeldieren en vindt dus dat hij ook wel een eigen huisdier aan kan. Dan moet het natuurlijk wel een rode panda zijn, net zoals zijn eigen lievelingsknuffel. Als tante dat geen goed idee vindt, besluit Ravi zelf maar op zoek naar een rode panda. Hij vindt een gewonde rode panda en bedenkt van alles om die goed te verzorgen en op te vrolijken. Dat valt nog niet mee en Ravi beseft dat het belangrijk is om eerst te kijken wat een dier nodig heeft voor je het in huis haalt.

En wat een mooie en belangrijke boodschap draagt dit verhaal daarmee uit. Echt een aanrader als de kinderen thuis ook graag een huisdier willen, want niet elk dier is een huisdier en hoe moet er eigenlijk voor gezorgd worden?

In zijn vriendenboekje schrijft Ravi alles wat hij weet over de rode panda en wat een leuke aanvulling zijn deze weetjes over de rode panda.

Ravi en de rode panda is een warm en liefdevol verhaal dat zeker voor veel gespreksstof zorgt, zowel op school als thuis!

5 ★

Bedankt Isabelle en Clavis voor dit mooie prentenboek!

Meer recensies van Je@net