Spanning langs de lijn!

Je@net 30 september 2024
Speelveld van de dood – Hetty Kleinloog

Matchfixing, witwassen, omkoping, technisch directeur van Ajax-Vrouwen Larissa Pastor realiseert zich dat met het succes van de voetbalvrouwen dergelijke malafide praktijken de club zomaar kunnen binnensluipen. Om risico’s in kaart te brengen en eventuele misdaden te voorkomen schakelt ze Kauffmann & Kauffmann Bedrijfsrecherche in. Al snel raken Lisa en Kat verstrikt in een wespennest van verraad, afpersing en zelfs moord.
Ook persoonlijk zijn het zware tijden voor de zusjes. Kat gaat door een diep dal nadat ze haar pasgeboren dochtertje aan Lisa heeft afgestaan. Ze twijfelt of ze de goede keuze heeft gemaakt, terwijl Lisa zich steeds meer aan Hannah gaat hechten.

De mooie cover van Speelveld van de dood sprak me meteen aan. Daarnaast hou ik van sport en na jaren langs de lijn te hebben gestaan als voetbalmoeder, was ik heel benieuwd naar dit boek.

Speelveld van de dood is het vierde deel in De zusjes Kauffmann-serie en op zich redelijk goed zelfstandig te lezen. Maar om het verhaal echt te kunnen waarderen is het raadzaam om toch ook de andere delen te lezen. Op die manier leer je alle personages goed kennen en begrijp je beter de reacties doordat je weet wat er in het verleden gebeurd is.

De schrijfstijl van de auteur is prettig, met veel vaart en humor. Je leest het verhaal voornamelijk vanuit Kat en Lisa, maar ook broertje Ruben gaat een steeds grotere rol spelen. De karakters zijn sterk neergezet, realistisch en rauw, waardoor je je erg goed kunt inleven in de personages.

De verschillende verhaallijnen zorgen voor veel vaart en houden het verhaal boeiend. Ondanks dat ik het eind wat voorspelbaar vond, was er gelukkig wel genoeg spanning om het verhaal met 4 sterren te waarderen.

4 ★

Bedankt uitgeverij Marmer voor dit recensieboek in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Je@net