Leest als een spannend modern sprookje!

Je@net 11 oktober 2024
Titus Tingel Magix – Margareth Hol

Bor verzint de naam voor een nieuw sprookjespretpark en mag er als beloning twee dagen naartoe met zijn hele klas. Het pretpark is ontworpen door de mysterieuze Titus, een nar met een missie. Kinderen vermaken, dat is wat hij wil. Hij belooft de kinderen een geweldige tijd, als ze zich maar overgeven aan hun fantasie. Maar Titus heeft zo zijn eigen bedoelingen, blijkt al gauw. Kunnen ze hem wel vertrouwen? Als de grenzen tussen fantasie en werkelijkheid vervagen, moeten Bor en zijn vrienden alles op alles zetten om het goede te laten overwinnen.

De mooie cover van Titus Tingel Magix met een kasteel en daarbij een vrolijke nar op de voorgrond, spreekt al meteen tot de verbeelding. De fijne en levendige schrijfstijl van Margareth Hol sluit daar goed op aan. Je ziet het hele verhaal als een film aan je voorbij trekken. Ook het het iets grotere lettertype zorgt ervoor dat het verhaal prettig leest.

Bor (die in een asielzoekerscentrum woont) en zijn schoolvrienden zijn leuke personages en herkenbaar voor de doelgroep. Ze beleven gezamenlijk een fantastisch avontuur, waarbij de spanning goed opgebouwd wordt. Het eind kwam voor mijn gevoel wel wat abrupt.

De omstandigheden rondom Bor worden niet dik aangezet, maar wel benoemd en dat had van mij best iets meer uitgewerkt morgen worden.

Titus Tingel Magix is een spannende mix van magie met computerspelletjes, waardoor het verhaal leest als een modern sprookje!

Voor kinderen vanaf ongeveer acht jaar die niet van dikke boeken, maar wel van spannende avonturen en magie houden!

4 ★

Bedankt uitgeverij September voor dit recensieboek in ruil voor mijn eerlijke mening!

Meer recensies van Je@net