Een hartverwarmend einde van deze cozy feelgood serie!

Je@net 23 augustus 2024
Vreugde boven Blueberry Treehouse - Eline Hazelaar

Het hart van kunstenares Finn Wood klopt al een eeuwigheid voor het aantrekkelijke, mysterieuze dorpshoofd van het concurrerende bergdorp Happily. Finn en Haken kennen elkaar al heel erg lang. Ze waren penvrienden, toen buren, daarna beste vrienden en als blijkt dat hij kiest voor een ander… vijanden. Daardoor breekt Finns hart in duizend stukjes. Om hem te vergeten bergt ze haar gevoelens op, maar is dat wel zo eenvoudig als ze denkt?

Alles verandert als een knappe hoefsmid haar aandacht trekt en Haken plotseling bijzonder nieuws heeft. Finn heeft altijd vertrouwd op haar hart, maar deze keer weet ze niet of ze dat kan. Is het dorp Joy echt de gelukkigste plek om verliefd te worden? Harten worden gebroken en gestolen, en geheimen komen aan het licht in de sneeuw. Want hoelang kan Haken zijn geheimen nog bewaren?

Vreugde boven Blueberry Treehouse is het vierde deel in de Joy-serie van Eline Hazelaar over de inwoners van het pittoreske dorpje Joy. Je zou het verhaal los kunnen lezen, maar dit is nou echt zo’n serie die het fijnst leest als je de juiste volgorde aanhoudt. Op die manier leer je de omgeving en alle personages het beste en dat draagt, vooral bij zo’n laatste deel, zeker bij aan het leesplezier .

En wat voelde het als een warm bad om weer terug te zijn in de winterse sfeer van Joy en de saamhorigheid van alle inwoners te voelen. In dit deel draait het vooral om de onzekere Finn en Haken, die moeite heeft om zijn gevoelens te uiten. Het zijn net twee magneten die elkaar beurtelings aantrekken en afstoten.

Door de fijne en beeldende schrijfstijl van Eline waande ik me in Joy en zag mezelf al zitten in de knusse fauteuil van De Noordpool, het boekwinkeltje van Joy. Boek in mijn handen, hond aan mijn voeten en ondertussen af en toe een praatje makend met Jasmijn, Feliz en alle anderen. Ik heb ervan genoten!

Vreugde boven Blueberry Treehouse is een hartverwarmend eind van de Joy-serie. Echt een aanrader voor de liefhebbers van cozy feelgood

4 ★

Bedankt Loft Books voor dit recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Je@net