Waarom we logen

Jessica078 10 juni 2024
Waarom we logen gaat over GBI-agent Will Trent en dokter/patholoog-anatoom Sara Linton, zij zijn net getrouwd en op huwelijksreis naar de McAlpine familie lodge dat ligt in de Appalachen. Het is een afgelegen paradijs waar geen mobiel bereik is en de familie de wifi-code niet deelt met haar bezoekers.
Will heeft in zijn jeugd in het kindertehuis veel over het jeugdkamp gehoord, maar is er nooit geweest.
De lodge wordt gerund door Mercy, de dochter van de eigenaars Cecil en Bitty.
Haar broer Christopher, haar zoon Jon en haar gewelddadige ex-man en Jon's vader Dave wonen ook op het terrein.
De familie wil de lodge verkopen, maar Mercy is het daar niet mee eens en verteld tegen de familie dat ze hun duisterste geheimen zal onthullen om de koop tegen te houden.

Mercy heeft een ruw leven gehad, gevuld met verslaving, mishandeling en verkrachting. Ze werd al jong moeder van Jon en heeft hem af moeten staan aan haar tante Delilah. Ze is van haar verslavingen afgekomen en heeft gevochten om Jon weer terug in haar leven te krijgen. Ook heeft ze auto-ongeluk gehad met haar toenmalige beste vriendin Gabbie, die daarbij ook om het leven is gekomen en waarbij zij flinke littekens in haar gezicht heeft overgehouden. Mercy zou hier verantwoordelijk voor zijn omdat ze drugs had gebruikt.
Haar ex Dave blijkt een oude bekende van Will.
Tijdens de eerste nacht van Will en Sara op de lodge wordt Mercy op gewelddadige manier neergestoken en wordt ze gevonden door Will. Tegen hem zegt ze haar laatste woorden waarna ze sterft.
Er volgt noodweer waardoor de al afgelegen lodge nog meer afgesloten wordt van de rest van de wereld.
Karin Slaughter weet er als altijd tijdens het verhaal je verdenkingen te doen verspringen van de een naar de ander. Iedereen lijkt verdacht en heeft een verleden of reden om Mercy dood te hebben.
Iedere bewoner en zelfs de gasten blijken allemaal geheimen met zich mee te dragen. Waar je het ene hoofdstuk de gewelddadige ex verdenkt, doe je dat een paar hoofdstukken later bij de kok, de beste vriend van de broer of zelfs een van de andere gasten.
De ene plot-twist na de ander word je om je oren geslingerd.
Aan Will, Sara, Faith en Amanda de taak om de echte dader te achterhalen.

Karin Slaughter is een meesteres in literaire thrillers! Ik heb tot nu toe al haar boeken gelezen en ze vervelen nooit! Ieder boek heeft een rode draad met de ander, maar kunnen ook heel goed los van elkaar gelezen worden. Zij weet je vanaf het eerste hoofdstuk in het verhaal te trekken zodat je het niet meer weglegt en teleurgesteld bent dat het boek nu alweer uit is.

Ik mocht dit boek lezen van HarperCollins Holland