Lex

Joella van den Broek 09 augustus 2024
Recensie Lex

Toen de auteur mij vroeg of ik het boek lex wilde lezen was ik enthousiast en nieuwsgierig naar het verhaal.

Heeft lex mij kunnen verrassen en vermaken?

Lex heeft mij zeker kunnen vermaken in de zin dat het makkelijk leest, geen moeilijke woorden en een een vlotte schrijfstijl.
Als je het boek oppakt zit je zo weer midden in het verhaal.
De personages zijn alledaagse mensen die goed uitgewerkt zijn, steeds een beetje meer leer je ze kennen.

Is het verhaal een echte thriller?
Tijdens en na het lezen heb ik mezelf afgevraagd of ik het een thriller kan noemen.
Er zit wel spanning in het verhaal maar subtiel in mijn beleving echter als je middenin deze situatie zou belanden zou dat natuurlijk erg beklemmend zijn.
De spanning bouwt zich langzaam op.
Maar verwacht geen super spannende thriller, ik kan het niet echt thuis brengen onder de noemer thriller, het is subtiel en origineel.
Toch weet het verhaal je te pakken, de auteur weet alles zo neer te zetten dat je wilt door lezen om te weten hoe het afloopt.

Op het einde is de spanning het meest voelbaar en wil je weten hoe het afloopt.
Hoewel ik natuurlijk niks ga verklappen was het einde een verrassing.

Het verhaal komt echt goed tot leven vanwege de goed neergezette personages.

Meer recensies van Joella van den Broek