Als Groninger hoopte ik op meer

JojoRubbers 26 juli 2024
Dit is een boekje met kleine en vooral korte verhalen. Aangezien ik zelf geboren en getogen en woonachtig in de provincie Groningen ben , was dit een boekje waar ik toch wel wat verwachting van had. Het gaat over mijn grond, over mijn afkomst. Erg benieuwd naar verhalen rondom de dorpen waar ik ben opgegroeid en waar ik heb gewerkt. Enfin, het boekje. Er staan een groot aantal, erg korte, verhalen in die zich binnen de provinciale grenzen hebben voorgedaan. Veel legendes of mythes, maar ook waargebeurde verhalen van recent verleden, zoals de moordenaar uit Harkstede.

Voor wie wat leuke verhalen wil lezen die zich in Groningen af hebben gespeeld, of waar over is verhaald, lees het vooral. Wie denkt 1 verhaal, of een boek te lezen, vergis u niet, dat is niet het geval.

Meer recensies van JojoRubbers