voor booklovers

Joke 25 april 2024
Ik heb via LS Amsterdam meegedaan als buddyread. Hele leuke ervaring. Het boek trok mij al gelijk heel erg aan. Mooie voorkant. Lees hier mijn review:

Het begint al met een mooie voorkant van het boek met allemaal boeken op de voorkant en de blaadjes van de boom die er omhoog groeien.

Een boek dat gaat over een boekhandel en de magie van boeken

Een jongetje stapt een boekhandel in Dublin binnen en daar hoort hij het verhaal van Opaline uit 1921. Ook zij krijgt een winkel/boekhandel en beleeft diverse avonturen. Helaas niet alleen leuke dingen.

In 2021 volgen we Martha die in eerste instantie niet veel heeft met boeken, maar langzaamaan toch in de magie van boeken gaat geloven, zeker mede door Henry die op zoek is naar een manuscript. Samen beleven ze diverse avonturen en laten we ook Madame Bowden niet vergeten, ook een heerlijk personage “Mien Dobbelsteen”

Het boek is vlot en boeiend geschreven. Omdat het zich in 2 tijden afspeelt lijkt het lastig te volgen, maar dat vond ik niet. Hoofdstukken zijn niet heel lang en erboven staat vanuit welk personage het hoofdstuk geschreven is. In de loop van het boek komen de verhaallijnen dichter bij elkaar en zie je steeds meer verbanden. Een boek over verdriet, haat, angst, doorzettingsvermogen en liefde, alles geschreven met een vleugje magie.

Heb genoten en hopelijk worden er meer boeken van Evie Woods vertaald. Dikke aanrader voor de lezer met liefde voor boeken en gewoon een goed verhaal.

Meer recensies van Joke