topvrouwen

Joke 09 juli 2024
kogh gaat werken als bedrijfsleidster in het wereldberoemde Grand Hôtel in Stockholm, stapt ze in de trein en gaat naar Stockholm om haar om een baan te vragen. Na enige tijd gaat ze naar Stockholm. Al op haar eerste avond zet ze zich in, als de mannen op de roomserviceafding opstappen. Ze trommelt een aantal meiden van de huishouding op om haar te helpen en vanaf dat moment is een vriendschap voor het leven begonnen.

Verder volgen we Wilhelmina Skogh. Ze is voorstander van vrouwenemancipatie en meer vrouwen in hoge functies en dat in begin 1900. Als vrouw moet ze opboxen tegen de heersende mammenmaatschappij, maar ze staat haar “mannetje” Samen met diverse vrouwen op de juiste plekken, lukt het haar om van het hotel een succes te maken. Ze wil vrouwen in alle lagen van de maatschappij samen brengen.

Ook komt romantiek, problemen in relaties, onzekerheid en verdriet in het boek voor, maar alles in de juiste proporties. Ik leefde echt mee met de vrouwen en wilde ze tips geven en ze steunen.

Het boek is boeiend geschreven, ik beleefde het echt zelf in het mooie Stockholm. Eén echte pageturner. Ik wilde blijven lezen en ben ook blij verrast dat het een serie is.
#ruthkvarnströmjones
#ikleesruthkvarnströmjones #devrouwenvanhetgrandhotel