briefjes

Joke 19 juni 2024

Het boek gaat over Leonie, een lieve kleuterjuf en Mr Jones (haar eigenwijze rode kater) Ze heeft even genoeg van mannen, maar toch mist ze ook wel iemand om lief en leed mee te delen. Ze bedenkt een plan.

Ze schrijft een briefje en stopt het in haar lievelingsboek in haar lievelings boekhandel. Ze krijgt een reactie en gaat op date, maar helaas. Daarna schrijft ze nog 6 briefjes en stopt ze op willekeurige plekken in verschillende steden. Ze krijgt van alle mannen een berichtje. Ze beleeft leuke en minder leuke momenten, maar de liefde vindt ze niet. Maar soms heb je geen briefjes nodig en bevindt de liefde zich heel dichtbij. Maar ze heeft haar twijfels en angsten. En als ze zich dan overgeeft aan de liefde en gelukkig is, gebeurd er weer iets heel ergs.

Na enige tijd lukt het haar weer om verder te gaan met haar droom om zelf een boek te schrijven. En dan opeens gebeurd er weer iets dat haar hele leven weer op zijn kop zet.

Het boek is vlot en zo sprekend en vol gevoel geschreven dat je helemaal met Leonie meeleeft. Je wil haar raad geven, de weg wijzen, haar troosten.Ik heb gelachen en zeker ook gehuild.
Wat kan het leven toch mooi lich, maar ook heel donker zijn.

Een dikke tien ❤️ voor Miazomerdijk en ik kijk uit naar haar volgende boek(en)

Lees ook haar vorige boek,
Het Zolderkamertje aan de Bloemgracht.

Meer recensies van Joke