Romantasy vervolg op Trial of the Sun Queen

Joke Zwier 23 juli 2024
Wie wil er nu niet geliefd worden en een fijne partner hebben om het leven mee door te brengen. Verliefd zijn is normaal gesproken de mooiste tijd van je leven. Voor protagonist Lor niet, het blijft een strijd om haar gevoelens voor Nadir een plaatsje te geven in Rule of the Aurora King, het spannende, meeslepende tweede deel in de serie Artefacts of Ouranos.

In een noot van de auteur, Nisha J. Tuli, wordt de lezer verwelkomd bij de terugkeer in de wereld van Ouranos. Zij plaatst een triggerwaarschuwing; het is een boek over volwassen onderwerpen, waarin dood en bloed voorkomen en mensen vermoord worden. De schrijfstijl van Tuli is vlot en zit vol beeldspraken waar volop van te genieten is.

Magie
Ontvoerd van het hof van Aphelion is Lor in een nieuwe gevangenis terechtgekomen. Tenminste, zo voelt het voor haar in het landhuis van de Auroraprins Nadir. Omringd door dodelijk bos en nog dodelijker bergen weet ze niet waar ze naar toe moet en blijft ze steeds de strijd met hem aangaan. Nadir wil antwoorden die Lor hem niet geven wil, zolang ze niet weet hoe het met haar broer en zus is. Ze blijft hem uitdagen en vraagt zich af hoever ze kan gaan. Ze wil vrij zijn na jarenlang gevangen gezeten te hebben, herenigd worden met haar familie en opeisen wat haar toekomt. Kan ze een bondgenootschap met Nadir sluiten en diens hulp aanvaarden op haar zoektocht?

In dit deel, dat aansluit op het vorige, wordt de wereld en haar bijbehorende magie verder opgebouwd. Je leert de geschiedenis van Hart, waar Lor thuishoort, kennen. Door de steeds wisselende perspectieven krijgt de lezer inzage in hoe de strijd 286 jaar geleden in Hart ontstond door toedoen van Serce, grootmoeder van Lor. Daarnaast leer je Lor en Nadir met hun wederzijdse aantrekkingskracht steeds beter kennen. Er is een langzame opbouw van gevoelens van liefde, maar ook van woede tot een onvermijdelijk kookpunt. Deze personages, stuk voor stuk, zijn om in je hart te sluiten. Lor is wild en heeft een kort lontje. Ze wordt zich bewuster van de keuzes die ze maakt, bewaakt haar grenzen en wil niet geclaimd worden. “Mijn huid tintelt als reactie op zijn nabijheid, alsof er iets door mijn bloed glijdt.” Het windt Nadir op om haar boos te maken. Tuli gebruikt een mooie metafoor om Nadirs spanningen weer te geven. “Hij is als een strak opgewonden veer die klaarstaat om toe te slaan.”

Seksuele aantrekkingskracht
Het is een waar spel tussen deze jonge personen en de erotische scènes, maar ook woedende voorvallen vliegen je om de oren. “De last van ons verleden hangt zwaar in de kamer alsof het een extra lichaam is dat gonst van adem en hartslag en het gewicht van hoop.” Er komen pijnlijke geheimen aan het licht die goed laten zien wat dit met de persoon heeft gedaan.

In Rule of the Aurora King zijn gebeurtenissen in gang gezet die niet meer te stoppen zijn. Het gaat om Lor en de Auroraprins, en de reactie die ze in elkaars nabijheid voelen en de seksuele aantrekkingskracht die steeds verder uitgebouwd wordt..
Graag gelezen voor Bazarow

Meer recensies van Joke Zwier