Aangename verrassing

Jokie 19 september 2024
Als je verwacht dat dit een gezellig boek over tuinieren is, of over het romantische van een huis in Frankrijk, dan word je een beetje teleurgesteld. Gelukkig had ik geen verwachtingen en werd ik aangenaam verrast door dit boek. Het is een memoir met het thema 'thuis' als rode lijn en ja, het gaat óók over haar huis in Frankrijk en over het bedwingen van de natuur die haar tuin heet, maar het gaat vooral over Yolanda zelf. Over haar ouderlijk huis, haar jeugd in een nogal disfunctioneel gezin. Haar studententijd in een woongroep. Haar liefde voor F. en intrekken bij zijn woongroep. En uiteindelijk over het huis in Frankrijk, waar zij zich, terugkijkend, realiseert dat zij eindelijk thuis is gekomen.
Ik heb niet eerder iets van Yolanda Entius gelezen, maar wat schrijft zij fijn. Dit smaakt zeker naar meer!

Meer recensies van Jokie