Luchtig, vlot en op z'n tijd grappig

Jolanda 24 juli 2024
Sinds Isa werd gedumpt door haar ex-vriend Tim, heeft ze deze breuk vooral proberen te verdringen en stortte ze zich volledig op haar werk. Een collega wijst haar op een wandelvakantie ‘Bootcamp voor gebroken harten’ en wanneer haar werkgeefster haar min of meer verplicht om vakantie op te nemen meldt ze zich aan. Aangezien er ook een psycholoog aan de vakantietrip verbonden is, lijkt dat Isa de aangewezen gelegenheid om wat inzichten op te doen. Maar al snel ontdekt Isa dat psychologe Anna meer van het zweverige is, en laat dat nu ook de reden zijn waarom het met Tim stukliep. En dan ergert ze zich ook nog aan een bloedirritante medereiziger, Jochem. Gaat dit wel de vakantie worden die ze zich voor ogen had?

Bootcamp voor gebroken harten is het vervolg op Singlereis waarin Coco centraal stond, die in dit nieuwe deel de reisbegeleidster is samen met haar partner Lars. Ik las het voorgaande deel niet maar dat is ook helemaal niet nodig want het is prima losstaand te lezen.

Het verhaal wordt wisselend vanuit Coco en Isa verteld waardoor je een inkijkje krijgt in de onzekerheden waar beide dames mee worstelen. Het is lekker vlot geschreven en Inge van Prooijen draagt ook een paar mooie boodschappen uit. Echter had ik persoonlijk weinig feeling met de personages en dat groeide ook niet tijdens het verhaal. Net als Isa heb ik het ook niet zo op zweefteven, maar het lukte me ook niet om in haar ergernis mee te gaan. Ook met de onzekerheden van Coco kon ik niet zo goed uit de voeten, maar misschien miste ik daarvoor wat achtergrondverhaal uit deel 1.

Desondanks is dit gewoon een luchtige, vlotte en op zijn tijd grappige feelgood, die zeker goed is voor een paar uurtjes leesplezier. En misschien moet ik maar eens op zoek naar een paar Karens in mijn leven om te toetsen of het vooroordeel klopt ;-)

Meer recensies van Jolanda