Feelgood met een vrolijke inslag

Jolanda 08 augustus 2024
Telkens wanneer Fien een leuke man tegenkomt, houdt ze bewust de rem erop. Flirten, oké! Één nachtje samen, ook oké, maar een vaste relatie houdt ze bewust af. Liever genieten van het leven dan gevangen te zitten in een relatie. Maar wanneer één van haar flirts voor de tweede keer haar pad kruist, lijkt er ineens iets van een kriebel te ontstaan. Wanneer de man in kwestie haar een voorstel doet, gaat ze toch overstag: vier dagen vrijblijvend daten. Daarna mag Fien kiezen: doorgaan of stoppen. Durft Fien haar verleden achter haar te laten en te kiezen voor de liefde?

‘Daten met een deadline’ is een fijne feelgood met een vrolijke inslag. De oorzaak van Fien’s twijfelen is een minder vrolijke en wordt pas aan het einde duidelijk. Toch blijft het allemaal redelijk luchtig. Van mij hadden de twijfels en gevoelens nog wat steviger aangezet mogen worden. Dan was het geheel wellicht wat minder luchtig geworden, maar hadden de personages misschien voor mij wat echter aangevoeld. Wat ik wel goed voelde was de vriendschap tussen Fien en vriendin Jasmijn. En vooral het idee om de rollen eens omgedraaid te zien (meestal is het toch de man die twijfelt en zich niet wil binden) vond ik een origineel concept.

Een prima debuut wat lekker vlot las en zoals het hoort met een happy end!

Meer recensies van Jolanda