Sprankelend en humoristisch

Jolanda 24 juli 2024
Het daten gaat Evelyn niet altijd even makkelijk af. Omdat ze het idee heeft dat mannen haar dagelijks leventje maar saai vinden, verzint ze bij elke date een aantal eigenschappen waarvan ze weet dat mannen dat interessant vinden. Om al deze informatie om mannen te veroveren bij te houden, schrijft ze deze op in een notitieboekje. Maar tot haar grote schrik is ineens haar kostbare notitieboekje zoek. Tot overmaat van ramp wordt het notitieboekje ontdekt door haar buurman Blake die daarmee een inkijkje krijgt in haar zielenroerselen. Nieuwsgierig naar wat Evelyn nog meer aan weetjes opgeschreven heeft over wat mannen interessant vinden probeert Blake haar over te halen het boekje aan hem uit te lenen, maar Evelyn weigert vastberaden. Door Blakes charmes slaat bij Evelyn echter de twijfels toe. Klopt haar beeld van wat ze dacht te weten over mannen wel?

Wat een sprankelend en humoristisch verhaal heeft Sabine Zwaan hiermee geschreven! Evelyn en Blake zijn heerlijke personages die, voor een kort verhaal, behoorlijk goed uitgewerkt zijn. Het verhaal is grappig, warm en heeft daarnaast ook nog een serieuze noot. Het verloop van het verhaal zag ik wel een beetje aankomen maar dat deed niets af aan mijn leesplezier. En het is precies zoals Evelyn zegt over de feelgoodboeken die ze leest: ze moeten een goed einde hebben! Dat zit met dit verhaal absoluut wel goed!

Meer recensies van Jolanda