Verhaal met een originele setting

Jolanda 21 oktober 2024
De zorgeloze Française Milou werkt bij een zorgboerderij voor probleemjongeren in Bretagne. Milou is altijd gewend om recht op haar doel af te gaan en wanneer ze op het vliegveld de Siciliaanse hink Matteo ontmoet, met wie ze daarna enthousiast honderden appjes en Facetime-momentjes uitwisselt, besluit ze hem te vereren met een verassingsbezoek. Spontaan stapt ze op het vliegtuig naar Sicilië in de hoop nooit meer terug te hoeven keren. Maar hoe goed denkt ze Matteo echt te kennen?

Dit tussendoortje is net zo zorgeloos als het spontane, doch ietwat naïeve personage Milou. Tenminste, op het eerste gezicht, want ondertussen wordt het halverwege deze novelle zelfs nog even spannend. Want Sicilië staat naast dat het een zonnige vakantiebestemming is om nog wel wat spannender reden bekend. En Milou duikt daar in haar onbevangenheid middenin.
Zelf had ik in het begin wel wat moeite met dit enigszins naïeve wicht. Echter kwam ik op een zeker punt dat ik haar personage eigenlijk wel hilarisch begon te vinden. Ze lijkt alle signalen compleet te negeren.

Marcella Kleine schrijft fijn en schijnbaar moeiteloos. De twee settings waar het verhaal zich afspeelt vond ik origineel. Wel miste ik omdat ik de voorgaande delen niet las, aan het begin vooral wel wat informatie. Gelukkig lukte het me tijdens het lezen de ontbrekende puzzelstukjes in te vullen.

Het einde vond ik helaas wel een beetje cliché. Maar verder heb ik me een paar uurtjes prima vermaakt met dit verhaal.

Meer recensies van Jolanda