Feelgood met een verrassend plot!

Jolanda 04 oktober 2024
Pippa werkt keihard om van haar influencerbureau een succes te maken. Ook privé gaat het haar voor de wind: ze heeft lieve vriendinnen en een mooi appartement in de stad. Op het gebied van relaties wil het echter minder goed lukken en ondanks haar succes voelt ze zich gejaagd en afgemat. Wanneer ze uitgenodigd wordt voor een spirituele retraite neemt ze de uitnodiging met de nodige scepsis aan. De nuchtere Pippa is niet van alle onderdelen van de retraite even gecharmeerd, maar het brengt wel een leuke verrassing op haar pad, namelijk de charmante kok Joris.

Ik vond dit een verrassend tussendoortje aangezien het verhaal op 2/3e een wending krijgt die ik niet helemaal verwacht had. Ik had in het begin wat moeite met in het verhaal te komen. De schrijfstijl vond ik vooral de eerste helft wat stroef aanvoelen en het personage Pippa kwam voor mij in eerste instantie niet zo goed uit de verf. Wel vond ik kok Joris meteen al erg sympathiek, en ik verwachtte min of meer dat hij tot redder in nood getorpedeerd zou worden.
Maar niets is minder waar. Pippa maakt de nodige ontwikkeling door waardoor ik ineens een flinke dosis girlpower ontwaarde. Dit maakte dat voor mij het verhaal aan het einde echt boven zichzelf uitsteeg.
Van mij mag er nog wel wat aan de schrijfstijl geschaafd worden, maar het plot vond ik echt zo goed in elkaar zitten dat ik daar halverwege het verhaal nog maar weinig van merkte.

Ik ben heel benieuwd wat Pippa (en haar vriendinnen) in de komende delen nog gaan meemaken, en natuurlijk hoop ik dan ook weer op de nodige girlpower-vibe!

Meer recensies van Jolanda