Een warm verhaal met een vleugje humor en een mooie boodschap

Jolanda 02 juli 2024
Het bewonerscomplex aan de Aletta Jacobsstraat kan wel wat opknapwerk gebruiken. Wanneer de huurbaas een grootschalige renovatie aankondigt komt dat voor de huursters niet helemaal als ongewenst. Wat wel als ongewenst komt is dat er zonder overleg een flinke huurverhoging aan vastzit en dat de bewoonsters ook tijdelijk hun huis zullen moeten verlaten. Tijd dus voor de bewoonsters om hun handen ineen te slaan en de huurbaas daar eens flink over aan de tand te voelen. Maar hoe goed kennen de bewoonsters elkaar nu eigenlijk?

5 schrijfsters die elk een eigenzinnig personage voor hun rekening nemen, dat kan niet anders dan leuk worden. En ja, dat was het absoluut! ‘Hart te huur’ is een sprankelend verhaal geworden, waarin de vijf auteurs ieder hun eigen signatuur aan hebben gegeven. Van elk van de auteurs had ik al eerder eens een verhaal mogen lezen dus ik was nieuwsgierig of ik hun verschillende schrijfstijlen zou herkennen. Bij twee van de vijf wist ik het meteen vanaf de eerste hoofdstukken al, bij de andere drie duurde het iets langer.
Maar ondanks de verschillende schrijfstijlen is het toch een soepel lopend geheel geworden waarbij de hoofdstukken moeiteloos door elkaar overgenomen werden.

Het resultaat: een enorm warm verhaal met een vleugje humor en een mooie boodschap. Ik heb ervan genoten!

Meer recensies van Jolanda