Fijn en zomers tussendoortje

Jolanda 20 augustus 2024
Workaholic Hannah wordt door haar zus gedwongen om een vakantie te boeken waarbij ze niet mag werken. Maar aangezien Hannah net bezig is om een nieuwe opdracht binnen te slepen, kan van dat laatste natuurlijk geen sprake zijn. Dus de laptop sleept ze stiekem mee. Al in het vliegtuig naar Italië ontmoet ze Lucas en die is mogelijk nog erger dan zij. Laten ze nu net dezelfde singlereis geboekt hebben!
Samen met Lucas smeedt ze een plan om toch regelmatig ongestoord samen te kunnen werken zonder dat het reisgezelschap dit door heeft. Hiervoor doen ze alsof ze aan het daten zijn. Maar de werkafspraken blijken op een ander vlak leuker dan gedacht.

Een fijn zomers tussendoortje! Het verhaalconcept vond ik niet persé erg origineel, er komen de laatste tijd behoorlijk wat singlereizen langs in feelgoods, maar de schrijfstijl van Simoné Steenkamp vond ik wel bijzonder fijn. Ze schrijft erg levendig en haar eigen reislust spat van de pagina’s af. Hierdoor komt de Italiaanse sfeer van het verhaal erg goed over en door bijvoorbeeld ook de ontzettend drukke plekken in Toscane te benoemen geeft het een realistisch beeld. Zo gaan realisme en romantiek mooi hand in hand.

Ik hoop dan ook in een volgend verhaal weer iets van haar eigen reiservaringen terug te vinden, dit smaakt zeker naar meer!

Meer recensies van Jolanda