Het ultieme herfstgevoel

Jolanda 21 september 2024
In een Brabants dorpje, aan de rand van het bos, runt Bo haar eigen winkeltje met pluktuin. Het kleine huisje aan de winkel was ooit van haar moeder die ze elf jaar geleden plotseling verloor. Ieder jaar rond Halloween overvalt het verdriet rondom het overlijden van haar moeder haar weer en zondert Bo zich een tijdje af. Dit jaar probeert ze, op aandringen van haar vriendinnen én een knappe nieuwe dorpsgenoot, dit patroon langzaam te doorbreken. Maar of ze hier goed aan doet?

Als je je boek ‘Oktoberlaan’ noemt, schept dit natuurlijk verwachtingen. En die verwachtingen, die maakt Sandra Konst helemaal waar. Zoek je een boek dat je herfst-hart sneller doet kloppen, stop dan met zoeken! Want wat een warm, lief en zelfs een beetje spannend boek heeft ze hiermee geschreven.
Al vanaf de eerste bladzijde is al duidelijk dat dit feelgood-boek een spannend extra randje heeft. Mijn voelhoorns stonden in ieder geval vanaf het begin al op scherp. De uiteindelijke ontknoping vond ik best verrassend, maar zoals een echte feelgood betaamt loopt het gelukkig allemaal goed af.

Natuurlijk is dit boek het hele jaar door prima te lezen, maar extra leuk is het natuurlijk wel onder het genot van een kopje herfstthee en een stuk pompoentaart. Zelf heb ik ervan genoten en las het boek (helaas) veel te snel uit. Een fijn, herfstig feelgood-verhaal!

Meer recensies van Jolanda