Voor liefhebbers van Bridgerton!

Jolanda 21 juni 2024
Lady Madeleine maakt zich op voor haar entree tijdens het nieuwe seizoen van de Londense society. Haar strenge tante Ethel is erop gebrand een geschikte huwelijkskandidaat voor Madeleine te gaan zoeken en heeft haar zinnen gezet op de Duitse prins van Württemberg. Madeleine raakt echter zeer geïntrigeerd door lord Maxwell Livingstone, een verarmde hondenfokker, die vanwege zijn uiterlijk niet de goedkeuring kan verdragen van haar tante. Ook Max weet dat hij niet de meest geschikte kandidaat is, maar hij wil ook koste wat kost voorkomen dat de prins haar hart verovert.

Tja, hier kan ik heel kort over zijn: houd je van de Bridgerton-serie? Dan zal dit verhaal over Madeleine en Maxwell je zeker kunnen bekoren. Ik las eerder al het voorgaande deel, Rozen & Azijn, en die vond ik heerlijk. Linda Babel weet dezelfde sfeer weer op te roepen in dit nieuwe deel, die je overigens ook prima losstaand kunt lezen. Wel vond ik het eerste deel persoonlijk wat verrassender, maar ook dit is weer heerlijk leesvoer. Ze weet er ook heel mooi een belangrijk thema in te verwerken, namelijk dat van het ‘perfecte’ uiterlijk. En dat verbindt deze historische feelgood weer perfect met de hedendaagse tijd.

Meer recensies van Jolanda