Combi van feel good en cosy crime

Jolanda 04 september 2024
Influencer Fleur Winters heeft een perfect leventje: een geweldige baan, glamour-feestjes en een leuke vriend met een luxe appartement. Het kan niet op, totdat… ze haar vriend betrapt met haar beste vriendin. Wanneer er ook nog een vreselijk filmpje van haar op internet verschijnt heeft Fleur even geen idee meer waar ze naartoe moet en doet een beroep op haar oma waar ze al 20 jaar niet geweest is. Oma ontvangt haar echter met open armen en in het dorp waar ze woont probeert Fleur zich weer een beetje op te rapen. De eigenzinnige dorpsbewoners zorgen voor de broodnodige afleiding maar niet alles in het dorp verdraagt het daglicht.

Dit verhaal houdt een beetje het midden tussen feelgood en cosy crime, en vooral dat laatste geeft een leuke twist aan het verhaal. Wat ik erg knap vind is dat Sabine Zwaan aan elk verhaal dat ze schrijft een eigen sfeertje weet toe te kennen, en in dit geval komt het flitsende en populaire wereldje van influencer Fleur goed over. Ook is de langzame metamorfose van de stadse Fleur naar een wat meer down-to-earth personage erg leuk gedaan. Wel vond ik de uiteindelijke ontknoping van het cosy crime gedeelte wat rommelig overkomen maar verrassend was het wel.

Een leuke, grappige feelgood met een originele verhaallijn!

Meer recensies van Jolanda