Het echte Griekse vakantiegevoel

Jolanda 09 september 2024
Anna twijfelt aan alles in haar leven: haar baan is wel erg saai en haar relatie is stabiel maar ook niet erg spannend. Om even haar gedachten op een rijtje te zetten reist ze af naar Zakynthos om op bezoek te gaan bij haar vriendin Marloes die daar een guesthouse runt. Zon, zee en rust. Maar eenmaal daar komen de herinneringen terug naar een eerder verblijf op Zakynthos en een Griek die haar hoofd op hol bracht. Maar dit verleden had ze toch afgesloten?

Zon, zee, Zakynthos is een vlot geschreven feelgood die lekker wegleest. Vooral de dynamiek tussen Anna en haar vriendin Marloes sprankelt en ik kreeg bij het lezen ook echt het Griekse vakantiegevoel. Ondertussen merkte ik echter dat ik weinig feeling had met het personage Anna. Ik vond haar weinig sympathiek en dat gevoel veranderde ook niet echt. Op zich doen alle gebeurtenissen redelijk realistisch aan, misschien voor mij wel iets té waardoor ik het echte ‘feelgood’-gevoel wat miste. Ook gaat alles in dit korte verhaal wel erg snel.

Toch zie ik door de fijne schrijfstijl van Emmy en Marieke zeker wel potentie voor nieuwe verhalen van dit schrijfduo en ik ben dan ook heel nieuwsgierig wat er nog meer uit hun pennen gaat rollen.

Meer recensies van Jolanda