Spanningsboog op boog op boog

Jos Kunze 10 augustus 2024
Het boek dat ik hiervoor las was er eentje van Karin Slaughter. Haar eerste thillers vond ik werkelijk fantastisch maar de recentere boeken vallen me steeds meer tegen.
Dan deze Paul Cleave. Wauw! Die kan schrijven!
Of je nou wilt of niet: dit boek kun je echt niet wegleggen. Snelle korte hoofdstukken waarbij het lijkt of ieder hoofdstuk eindigt met een cliffhanger. Je moet gewoon door. Ongemeen spannend met heel veel kleine spanningsboogjes die tot 1 grote thiller-ervaring leiden. Knap hoor.

En dan die proloog: er wordt een flinke tip van de sluier opgelicht. Maar dan gaat het verhaal opeens alle kanten op. Ik heb de proloog tijdens het lezen van het boek een paar keer moeten herlezen. Dat je denkt van: 'Huh?! Maar wat stond er dan in de proloog? Heb ik dat dan niet goed gelezen?'.

Dit was mijn tweede boek van Cleave. Ik ben fan.

Meer recensies van Jos Kunze