Smakeloos hapje

Jos Kunze 08 augustus 2024
Vorige jaar ging de nieuwe tv-serie over Will Trent in premiere. Nog niet gezien. Maar toen ik dit boek zag staan in de bibliotheek, was dat een mooie reden om de draad op te pakken.
Althans, zo dacht ik.
Wat een drama.

Meestal lees ik thrillers als een lekker hapje tussendoor. Maar dit hapje smaakte naar niets. Flauw, saai en langdradig. Hoe vaak kun je dingen herhalen die de lezer al lang doorheeft? Het basisidee is niet onaardig maar de uitwerking valt me echt tegen. Waarom zou je opeens van plotgedreven boeken overstappen naar een karaktergedreven boek? Dat werkt niet: schoenmaker blijf bij je leest.
Waar is de ‘dark and twisted’ Slaughter van weleer? Ik heb haar niet teruggezien in dit boek en dat is erg jammer.

Meer recensies van Jos Kunze