Een tegenvallende 'hype'

De Russische miljardair Federov wil president worden en Rusland haar groots verleden teruggeven.
Om het volk achter zich te krijgen wil hij de beroemde 'barsteenkamer' opsporen en terug naar Rusland brengen.
Maar zijn droom kan de wereldorde in gevaar brengen.

CIA chef Frances Coffey wil dit ten allen koste vermijden en ze doet daarvoor beroep Argylle, een man die worstelt met de ware aard van zijn overleden ouders.

Dit boek was al een hype vooraleer het in de boekhandel lag.
Het heeft dan ook alle elementen daarvoor: een onverschrokken CIA held, een verborgen nazi schat, de machtshonger van Russische oligarchen, spionnen en dubbelagenten, exotische plaatsen van het gebeuren...
Maar uiteindelijk blijft het boek teveel hangen aan deze cliché's.

Het is allemaal vrij oppervlakkig met personages die diepgang en nuancering missen.
Met op bepaalde plaatsen te veel detaillering die weinig bijbrengt.
De actie momenten zijn wel goed neergezet en filmisch geschreven.

Maar tenslotte blijft dit boek voor mij een voorbeeld van een opgeklopte hype, die de verwachtingen niet inlost.

Meer recensies van Joseph Van den Houte