Iets te langdradig

Joyce 14 juni 2024
Ik begon vol goede moed aan dit verhaal, want zoals hierboven al aangegeven zijn misdaad en historische romans twee van mijn favoriete dingen. Een combinatie moest dan ook zeker gelezen worden. Direct aan het begin vindt de misdaad plaats en ik dacht: als dit tempo zo door gaat, weet ik niet waarom ik nog zoveel bladzijdes moet lezen.

Helaas zat daarin ook de hele crux. Nadat aanvankelijk het tempo van het boek hoog lag, met elkaar snel opvolgende gebeurtenissen, zakt dit na de eerste spanning totaal in. Ik had dan ook de grootste moeite om door dit boek heen te komen. Maar aangezien ik geen enkel boek op een DNF (Did not finish) stapel wil gooien, heb ik doorgezet. Aan het eind kwam er weer meer snelheid in het verhaal, waardoor ik door de laatste hoofdstukken heen vloog. En daarbij niet eens dat het uiteindelijk afgeraffeld werd, nee Jessica Bull heeft het uiteindelijke resultaat goed beschreven.

De schrijfstijl vond ik in het begin en eind stuk fijn om te lezen, maar in het middenstuk vervalt Jessica een beetje in alles te uitvoerig beschrijven, waaronder de gedachtes van Jane Austen. Dit zorgt voor een vertraging in het verhaal.

Een verhaal wat in potentie goed is, maar ten onder gaat aan de langdradigheid.

Meer recensies van Joyce