Heerlijk dit feminisme!

Joyce 08 juli 2024
Ik ben een liefhebber van historische romans en om de trant van de serie te blijven: Dit is echt een pareltje! Pas na het lezen van het boek kwam ik er achter dat er ook een groot deel van het verhaal waargebeurd is. Dat bijvoorbeeld het hotel echt bestaat en dat de directrice uit het boek daadwerkelijk de scepter heeft gezwaaid. Na het lezen van dit verhaal wil ik naar dit hotel toe!

Als oud-hotello had ik direct al hoge verwachtingen over dit boek. Een verhaal over een hotel met veel vrouwelijke hoofdpersonages, dat moest goedkomen. En dat kwam het. Vanaf de eerste hoofdstukken krijg je al een inkijkje in het leven achter de schermen van een hotel. Ruth Kvarnström-Jones heeft dit goed gedoseerd, zodat het als lezer niet te veel wordt. Mede met de gebeurtenissen in de hotels krijg je ook meer te weten over de vrouwelijke hoofdpersonages. Alle personages hebben een bepaald verhaal en ik had bij het lezen het idee dat ik werd opgenomen in een warme vriendengroep.

De karakters worden goed uitgebouwd helemaal tegen de achtergrond van de gebeurtenissen die er in die tijd in de wereld afspeelden. De schrijfwijze is op die manier dat het wel past in die tijd, maar wat het niet onmogelijk maakt om als lezer in 2024 dit boek te lezen.

Enige kritische noot is dat de stappen in de tijd soms heel snel gingen. Je moest wel erg opletten bovenaan de hoofdstukken.

Ik weet dat het verhaal van de vriendinnen doorgaat in het tweede deel en kan daardoor niet wachten tot het tweede deel uit komt!

Meer recensies van Joyce