Ik miste iets

Joyce 14 juni 2024
Toen ik begon met lezen had ik het idee dat ik een deel van de geschiedenis miste. Gaandeweg het verhaal kreeg ik wel steeds meer een plaatje in mijn hoofd met wat er had plaatsgevonden, maar toch knaagde het. Wat bleek? Een nieuw leven is het vervolg op Het meisje zonder naam. Helaas was mij dit niet duidelijk voorafgaand het lezen.

Het verhaal zelf komt wat langzaam op gang. Je leert in korte tijd een heel aantal personages kennen en heel af en toe zorgt dit voor verwarring. Zo waren er namen die redelijk op elkaar leken, maar werd er ook voor Charlotte (Eén van de hoofdpersonages) af en toe de naam Lisa gebruikt. Als je het eerste boek hebt gelezen, dan snap je deze verwijzing wel.

Het verhaal kent ook nog wel een spannende wending als Charlotte’s oude bekende Harry opduikt. Zijn verhaallijn kent wel spannende momenten en ondanks dat hij niet altijd met de beste zaakjes bezig is, had ik wel een zwak voor hem.

Al met al wel een goed verhaal, al miste ik de ‘spark’ om echt geboeid te zijn. Dit kan komen omdat ik het eerste deel niet had gelezen, maar heel af en toe was het ook wat aan de langdradige kant.

Meer recensies van Joyce