Op het puntje van mijn stoel

Joyce 14 juni 2024
Op het puntje van mijn stoel, dat zat ik vanaf de eerste pagina. Ilse weet je direct bij je kladden te grijpen en je midden in de actie te gooien. Het boek is daarna ook echt niet meer weg te leggen, omdat je wilt dat de waarheid boven tafel komt. Wat die waarheid precies is, dat ontdek je samen met hoofdpersonage Roosmarijn.

Ilse Ruijters heeft een heerlijke schrijfstijl. Het is alsof je een film zit te kijken, zo beeldend maar toch zo direct is dit boek geschreven. Ze wisselt rustige (flashback) gedeeltes af met gedeeltes vol spanning. Daarnaast heb ik een zwak voor alles qua rechten. Door dit te vermengen met dit thriller verhaal, heeft het boek voor mij een gouden combi.

Dit verhaal heeft een aantal belangrijke personages. Nu heb je als lezer (tenminste ik wel) direct een klik met Roosmarijn, want je weet dat zij het niet gedaan heeft. Bij een heel aantal anderen had ik vanaf het begin kriebels. Ik wist dat er iets aan de hand was met deze mensen. Gelukkig klopte mijn onderbuik gevoel. Ondanks dat er heel veel gebeurt, vond ik geen enkele wending over the top. Alles paste perfect in elkaar.

Een heerlijke thriller, die er voor heeft gezorgd dat er een nieuwe auteur op mijn favorieten lijstje is gekomen. Leuke bijkomstigheid is ook nog eens dat het een auteur uit Nederland is.

Meer recensies van Joyce