Dikke aanrader

Joyce 14 juni 2024
Wat een heftig verhaal was dit! Maar wat leest dit verhaal ‘makkelijk’. Leslie heeft dit boek op zo’n manier geschreven dat je vanaf de eerste bladzijde geboeid bent.

Ik kende Leslie niet heel goed, ik kijk de serie waarin ze voorkomt (Gooische Moeders) niet. Wel heb ik ooit Gooische Meiden gezien, dus toen de aankondiging van Ilona kwam, wist ik wel wie de auteur was. Doordat ook het boek teruggrijpt op die eerste periode, heb je het idee dat je volledig door Leslie wordt meegenomen in haar verhaal. Ook laat ze dingen uit haar jeugd naar voren komen.

Omdat Leslie op tv is verschenen, denkt men het beeld van haar helemaal compleet te hebben. Maar zoals altijd: Elk huisje heeft z’n kruisje. Want wat doet Leslie in dit boek uit de doeken dat wat wij op tv zien, niet altijd de werkelijkheid is. Dat ze zich eigenlijk hartstikke depressief voelde.

Bij het onderwerp depressie denk je dat het echt een heel zwaar boek is, maar ik moet zeggen dat de schrijfstijl zo meeslepend is, met af en toe een vleugje humor, dat je dit niet met een heel zwaar gemoed leest.

Een dikke aanrader voor eigenlijk iedereen waarbij een baby wordt verwacht, en wat hiervan ook de keerzijde kan zijn. Want de kennis over postpartum depressies mag nog zoveel meer in deze wereld!

Meer recensies van Joyce